reklama

Počítače nielen na stôl

Ani ja som so stúpajúcou teplotou na teplomeri neodolal výletom na biku. Nie som extrémny bicyklista, ktorý na ňom musí byť každý deň, ale rád jazdím a ešte radšej po miestach, ktoré nepoznám. Práve preto som si za svojho partnera vybral cyklopočítač. Postupne som otestoval dve absolútne GPS novinky a to Edge 605 a Forerunner 405.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Čo sa týka prvého modelu, je to prístroj stvorený priamo na predstavec alebo na riadítka - podľa toho, ako kto preferuje. Má v sebe predinštalovanú topografickú mapu Slovakia TOPO v2 a basemapu celého sveta. Od svojho kolegu Edge 705 sa líši tým, že nemá na základe bezdrôtovej technológie ANT+ spojenie s periférnymi zariadeniami a to hlavne srdovým pasom na meranie tepov srdca a snímačom rýchlosti/kadencie - to by však spolu s GPS bolo dvojité snímanie rýchlosti a teda pre mňa zbytočné. Po krátkom zoznámení, som s ním vyštartoval na smer Lesopark, krížom cez Vlčince. Keďže nie som nejaký znalý pomerov v ZA, dosť mi pomáhal pri orientácii v priestore, ukazoval uličnú sieť, ale aj cyklo chodníky a turistické chodníky. Tak som sa hneď dostal do lesoparku, a ten som pokrížil krížom krážom. Poviem vám, nie je to nič moc, takže už teraz plánujem výpravu na Minčol :)...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa týka Forerunneru 405, ten som používal len na ruke ale jazdil som. Pracuje naozaj vynikajúco a ovládanie pomocou dotykového prstenca ma uchvátilo. Cítil som sa ako s iPodom na meranie tréningov. Chybičku, ktorú som na prvýkrát urobil bolo to, že som si ho dal na ruku a teda dosť ťažko sa za jazdy ovládal. Takže videl som svoj tep - keďže som mal aj hrudný pás, videl som moju aktuálnu rýchlosť a prejdenú vzdialenosť v km. Celkom mi to aj stačilo - maximálna výhoda bola asi v tom, že človek nepotrebuje plný bicykel ďalších somarín a káblov, aby mohol zisťovať každú ďalšiu veličinu. Stačí mu jeden prístroj a ide. Mohol som si nastaviť dokonca aj virutálneho partnera a tak sledovať, či sa niekde neflákam - až taký makač však nie som a vlastne načo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záverom by som to asi zhrnul. Oba prístroje sú super vecičky, Forerunner 405 je podľa mňa pre profíkov a pre mňa až príliš imidžovka. Do Edge 605 resp 705 som sa zaľúbil. Je to GPS presne pre človeka ako som ja - človeka čo nerád chodí po vyšľapaných cestách, človeka, ktorý hľadá stále nový smer jazdy, novú trasu, po ktorej ešte nešiel, ktorý mení smer jazdy ako mu to práve vyhovuje niekedy aj s tým, že nevie kde je. Avšak s Edgom som vždy vedel, kde sa práve nachádzam, ako ďaleko je najbližšia cesta či chodník, odkiaľ som prišiel a ktorým smerom bývam. Je jedno aký hustý je les, aký nezjazdný terén, s Edgom sa proste nestratíte, kdekoľvek sa nachádzate. Preto tento prístroj vrele odporúčam každému fanúšikovi dvojkolesových tátošov.

Milan Zvara

Milan Zvara

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Nikto nie je ostrovom samým pre seba, každý je kusom pevniny, kusom súše, a ak more odmyje hrudu, Európa sa zmenší, akoby sa stratil výbežok zeme, alebo sídlo tvojich priateľov, či tvoje vlastné, smrť každého človeka umenší mňa, lebo ja som súčasťou človečenstva: a preto sa nikdy nepýtaj komu zvonia do hrobu, zvonia Tebe.“ John Dann Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu